Drac Golafre

FOTOS
Fitxa tècnica

Nom Drac Golafre
Figura Drac
Població Tortosa
Àmbit territorial Terres de l'Ebre-Maestrat
Funcionalitat
Foc Protocol Cavallets Animació Infantil

Material Fibra de vidre, metall, roba ignífuga entre altres.
Any de construcció 1985
Pes 65 Kg.
Constructor Associació Cultural i Juvenil Colla de Diables i Tambors Lo Golafre
Mides Llargada: 150 cms.
Amplada: 350 amb les ales desplegades cms.
Alçada: 230 cms.
Tracció Carregada interiorment per 1 persona
Llença Foc 6
Components colla Bastaixos: -
Altre personal (pirotècnia, música....): La colla està formada per una seixantena de persones dividides amb les dues bèsties de foc, els diables i la percussió.
Total components de la colla: 60
Festes i celebracions que li són pròpies A la primera setmana de setembre, el correfoc de les terres de l'Ebre. A l'última setmana d'agost, el correfoc de Remolins.
Actua a més d'aquestes Si
Actua fora de la població Si
Acompanyament musical

Per contactar-hi
Nom colla o entitat Associació Cultural i Juvenil Colla de Diables i Tambors Lo Golafre
Adreça Av. Felip Pedrell 21
Població 43500 Tortosa
Pàgina web www.logolafre.com
Persona de contacte Carlos Montesó Esmel
Telèfon 655 77 82 54
Fax 977 44 35 25
e-mail logolafre@yahoo.es

Anecdotari:

Per l'entusiasme d'un grup de nois veïns de Remolins (Tortosa), es va formar l'agost del 1985 la Colla de Diables Lo Golafre amb la finalitat de fer gresca i animar les festes del poble. El nom de Golafre ve a conseqüència del drac de la colla. La primera actuació es va fer a les festes de Tortosa del mateix any, en què va tenir lloc el bateig de foc del drac. Els padrins de la cerimònia varen ser els diables de l'Arboç. Al període 2002-2003 hi va haver un canvi de dirigents i organitzadors del grup, gent nova que aporten un nou tarannà a l'associació. Actualment participem en diversos correfocs i actuacions per tot Catalunya i part de la Comunitat Valenciana.